باربری و اتوبار حمل و نقل

اسباب‌کش‌های حرفه‌ای

قدیم‌ترها وقتی قرار بود یکی از اهالی فامیل اسباب‌کشی کند همه جمع می‌شدند و از بسته‌بندی و حمل‌ونقل گرفته تا چیدمان و نصب وسایل در خانه جدید کمک می‌کردند اما امروزه به‌خاطر بیشتر شدن گرفتاری و البته دورتر شدن آدم‌ها از هم تقریبا باید تنهایی اسباب‌کشی کرد و هزینه‌های زیادی نیز متحمل شد!

اگر فكر مي‌كنيد هزينه‌هاي اسباب‌كشي فقط در كرايه ماشين خلاصه مي‌شود سخت در اشتباهيد. حالا ديگر اسباب‌كشي‌ها هم مدرن شده‌اند و كلي دنگ و فنگ دارند. اگر شما هم در شرف اسباب‌كشي هستيد مطلب امروز را از دست ندهيد.

كاميون يا وانت؟ مسئله اين است

اسباب‌كشي به روش امروزي خرج دارد البته بايد جيبتان را بسنجيد و بعد سراغ مدل‌هاي مختلف آن برويد. براي حمل وسايل به خانه جديد 2گزينه پيش‌رو داريد؛ يكي خاورهاي بزرگ و ديگري هم وانت‌بارها كه بايد تعداد و اندازه وسايل خانه را بررسي كرده و يكي را انتخاب كنيد. همين كه يك گشت كوتاه در قسمت حمل‌ونقل درون شهري آگهي‌هاي روزنامه‌ها بزنيد با تعداد زيادي شركت‌هاي اتوبار مواجه مي‌شويد. معمولا شركت‌ها يا صاحبان ماشين‌ها در آگهي‌هاي خود منطقه يا محدوده خيابان‌هايي كه در آن كار مي‌كنند را نوشته‌اند كه اين، كار شما را آسان‌تر مي‌كند و مي‌توانيد راحت‌تر گزينه مناسب را انتخاب كنيد. نخستين سؤالي كه هنگام تماس با اين شركت‌هاي خدماتي با آن مواجه مي‌شويد مسافت مسيرتان از مبدا به مقصد، تعداد طبقه‌هاي خانه قديمي و خانه جديد و روز اسباب‌كشي است. براساس ميزان مسافت بين مبدا و مقصد و تعداد طبقه‌ها در هر دو طرف، نرخ كرايه و حمل‌ونقل فرق مي‌كند. معمولا هم اسباب‌كشي را 2يا 3ساعته حساب مي‌كنند. يعني اگر كل زمان حمل بار از خانه(مبدا) تا خانه(مقصد) بيشتر از 2يا 3ساعت مشخص شده طول بكشد ناچار خواهيد بود هزينه اضافه‌تري را متحمل شويد! براي حمل اسباب تعدادي كارگر هم لازم داريد كه شركت‌ها مي‌فرستند. نرخ دستمزد كارگرها تقريبا همه جاي شهر يكسان و نفري 25تا 30هزار تومان است. كرايه كاميون‌ها از وانت‌ها بيشتر است؛ براي مثال اگر بخواهيد در شهر تهران از ميدان وليعصر به ميدان ونك برويد و مبدا و هم مقصد طبقه دوم باشد بايد براي هر 3ساعت حدود 150 هزار تومان بپردازيد، اين مبلغ البته جداي از نفري 35هزار تومان دستمزد كارگرهاست. تعداد كارگرها هم بستگي به حجم اسباب و وسايل شما دارد ولي معمولا 3تا 4نفر بيشتر نيست. البته نرخ اتوبارها هم در جاهاي مختلف شهر فرق دارد؛ مثلا اگر به يك اتوبار در حوالي جنوب تهران زنگ بزنيد براي مسيري در حدود بزرگراه نواب صفوي تا خيابان كارگر شمالي، هر 3ساعت كرايه كاميون حدود 120 هزار تومان برايتان آب مي‌خورد. اگر وسايل خانه كم و جمع و جور است و خبري از وسايل بزرگ و جاگير نيست مي‌توانيد به جاي كرايه كاميون از وانت‌بارها استفاده كنيد كه هزينه كمتري هم دارند. وانت بارها معمولا كرايه‌شان را 2ساعته حساب مي‌كنند چون مقدار وسايلي كه مي‌برند كمتر است البته اينجا هم بايد كارگر بگيريد يا خودتان زحمت حمل وسايل به داخل ماشين را بكشيد؛ براي يك مسير مثلا در شهر تهران از ميدان توحيد تا ميدان انقلاب كه مبدا و مقصد هر دو هم در طبقه دوم قرار داشته باشد حدودا بين 100 هزار تومان براي هر2ساعت بايد كرايه بپردازيد. اگر هم بخواهيد 3كارگر بگيريد چيزي حدود 200 هزارتومان بايد هزينه بدهيد.

شركت‌هاي صفر تا صدي

اگر حاضر باشيد پول بيشتري خرج كنيد مي‌توانيد بدون هيچ دردسر و زحمتي كارهاي اسباب‌كشي را به شركت‌هاي مخصوص بسپاريد؛ شركت‌هايي كه از صفر تا صد كارها را برايتان انجام مي‌دهند. در صفحات آگهي روزنامه‌ها ستون‌هايي با عنوان بسته‌بندي لوازم و اثاثيه وجود دارد كه پر از اين مدل آگهي‌ها هستند. بعضي از اين آگهي‌ها فقط لوازم بسته‌بندي و كارتن‌هاي نو با اندازه‌هاي مختلف و طراحي ويژه كه مخصوص بسته‌بندي اثاثیه و حمل اسباب هستند را مي‌فروشند اما بعضي ديگر همه كار از جمع‌آوري و بسته بندي تمام لوازم تا حمل‌ونقل و چيدمان و نصب در محل جديد را انجام مي‌دهند. اين شركت‌ها معمولا كارگر خانم هم دارند و تضمين هم مي‌دهند كه سر وسايل هيچ بلايي نخواهد آمد. اينطوري فقط كافي است بر كارشان نظارت كنيد و هيچ زحمتي هم لازم نيست براي اسباب‌كشي بكشيد. وقتي با اين شركت‌ها تماس بگيريد نخستين چيزي كه به شما خواهند گفت اين است كه بايد از خانه و لوازمش بازديد كنند تا قيمت بدهند. البته اگر تلفني هم متراژ خانه و ميزان وسايل را برايشان شرح دهيد حدود قيمت دستتان خواهد آمد؛ براي مثال كار در يك خانه 90متري و حمل وسايل از بزرگراه نواب صفوي تا خيابان كارگر‌شمالي كه مبدا و مقصد هر دو طبقه دوم باشد و كاميون هم تا جلوي در خانه برود حدودا يك ميليون و نيم تا 2ميليون برايتان خرج برمي‌دارد. اين قيمت‌ها براي همان صفر تا صدي است كه گفتيم و البته براي بسته‌بندي و حمل تمام وسايل خانه از خرده‌ريزها تا وسايل بزرگي مثل مبل، يخچال و... به گفته اين شركت‌ها آنها با روش‌هاي خاصي در كارتن‌هاي مخصوص و با لوازم بسته‌بندي مخصوص كار مي‌كنند؛ براي مثال براي بعضي از وسايل از ضربه‌گير استفاده مي‌كنند كه متري 1500تومان قيمت دارد و معمولا هم يكي‌دو توپ از ضربه گيرها مصرف مي‌شود. براي نصب وسايلي مثل لوسترها، اجاق گاز، ماشين لباسشويي و... هم از كارگرهاي تخصصي استفاده مي‌كنند. در واقع مقدار پولي كه براي حمل‌ونقل اين مسير بايد بپردازيد ‌حدود 300هزار تومان است و بقيه هزينه‌ها مربوط به بسته‌بندي و چيدمان است. اگر هم فقط بخواهيد كار خرده‌ريزها را برايتان انجام دهند و قيد وسايل بزرگ را بزنيد حدود يك ميليون تومان هزينه برمي‌دارد. اين شركت‌ها فقط براي اسباب‌كشي خانگي نيستند و جا‌به‌جايي وسايل اداري را هم انجام مي‌دهند. همه اين كارها به شرطي است كه پول زيادي در جيبتان حاضر و آماده خرج كردن باشد.

فقط حمل سنگين‌ها

اگر تصميم داريد خودتان وسايل سبك را بسته‌بندي و حمل كنيد و فقط كار سنگين‌ترها را به شركت‌ها بسپاريد، بدانيد كه اين شركت‌ها كارشان بسته‌بندي حرفه‌اي و جابه‌جايي وسايل سنگيني مثل يخچال سايد‌باي‌سايد، بوفه‌هاي بزرگ، تردميل، گاو صندوق و مبل‌هاي سنگين است. خودشان هم كارگر و كاميون مي‌آورند و كار اين وسايل سنگين را انجام مي‌دهند؛ براي مثال براي حمل يك يخچال سايد‌باي‌سايد و يك دست مبلمان با همان مسيرها و شرايطي كه در مثال‌هاي قبلي گفتيم هر 3ساعت حدود 2 80هزار تومان بايد بپردازيد كه اين نرخ براي بسته‌بندي، حمل‌ونقل و كارگر است. قيمت هر وسيله‌اي را هم براساس ابعاد و وزن جداگانه حساب مي‌كنند. اين نرخ براي روز تعطيل است و روزهاي معمولي حدود 20 تا 35 هزار تومان ارزان‌تر حساب مي‌شود.

هزينه‌ها را كم كنيد

هرچه وسايل شما كمتر باشد هزينه‌ها از كارگر تا وسيله حمل‌ونقل كمتر مي‌شود. پس موقع جمع‌آوري وسايل به دردنخورها را دور بريزيد و آنهايي هم كه لازم نداريد به كساني كه نياز دارند هديه بدهيد؛ به اين ترتيب مي‌توانيد براي مثال به جاي كاميون، وانت با تعداد كمتر كارگر كرايه كنيد.

فكر بسته‌بندي اسباب ريز توسط شركت‌ها را از سرتان بيرون كنيد. خودتان با روزنامه باطله، ضربه‌گير و كارتن‌هاي مقوايي جمع كنيد و اين وسايل را بسته‌بندي كنيد. فقط بسته بندي وسايل سنگين و گران‌قيمت مثل بوفه، مبل، يخچال‌و... را به شركت‌ها بسپاريد.

سعي كنيد روزهاي تعطيل يا زمان‌هاي خاصي مثل بعد از تعطيلي مدارس اسباب‌كشي نكنيد چون در اين روزها سر شركت‌ها و اتوبارها شلوغ است و پول بيشتري بابت خدمتشان مي‌گيرند.

از دوستان و فاميل براي بسته‌بندي و حمل‌ونقل وسايل استفاده كنيد؛ به اين ترتيب خيلي در هزينه‌ها صرفه جويي كرده‌ايد. برايشان غذا و نوشيدني فراهم كنيد و حتي كار را به چند روز مختلف تقسيم كنيد تا از فشار زياد آن كاسته شده و بيشتر شبيه يك مهماني دور همي به‌نظر برسد.

سعي كنيد همه وسايل را در يك ماشين جا دهيد تا نياز به برگشت دوباره يا كرايه 2ماشين نباشد كه به اين ترتيب هزينه‌ها دوبرابر خواهد شد.

جعبه‌هاي بزرگ و محكم براي بسته‌بندي پيدا كنيد تا مقدار بيشتري وسيله در آن جابگيرد، البته نه آنقدر بزرگ كه بر اثر سنگيني قابل جابه‌جايي نباشد يا كارتن زود پاره شود.

برچسب ها: اسباب‌كشي , حمل وسايل , اتوبار , بسته‌بندي اثاثیه , باربری , اتوبار تهران , باربری تهران ,

[ بازدید : 113 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 7 دی 1396 ] [ 23:20 ] [ سعید ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]